Nenechajte sa ošáliť! Nenakupujte na Viagogo.
Zakúpili ste si vstupenku cez sekundárneho predajcu (napr. na Viagogo)? Prečítajte si tento článok a dozviete sa viac informácií ohľadom platnosti vašej vstupenky.
Čo je sekundárny predajca (napr. Viagogo)?
Sekundárny predajca znamená, že obchod, v ktorom ste si vstupenky zakúpili, nie je oficiálnym predajcom vstupeniek na dané podujatie. Aby mohol predávať reálne vstupenky, musí takýto obchod navštíviť oficiálneho predajcu (v prípade koncertov, ktoré predáva Lístocheck, priamo stránky listocheck.sk alebo listocheck.cz) a zakúpiť vstupenky tam. Takéto vstupenky ďalej predáva na svojej stránke za vyššie ceny, než je ich nákupná cena, aby na nich zarobil.
Vstupenky som si kúpil(a) na Viagogo, ale sú označené logom Lístocheck. Som zákazníkom Lístocheck alebo Viagogo?
Samozrejme, že vstupenky na naše podujatia sú označené našim logom - sú to naše vstupenky. Ak ste si ich ale kúpili na Viagogo, ste zákazníkom Viagogo. Našim zákazníkom je tá osoba, ktorá pôvodne vstupenky kúpila u nás a neskôr ich predala cez Viagogo Vám.
Sú vstupenky kúpené cez Viagogo platné?
Môžu, ale nemusia byť. Aby bola vstupenka na naše podujatie platná, musí niesť pravdivé a skutočné meno držiteľa. Pri nákupe na Lístocheck sa meno držiteľa vypĺňa na stránke košíka na každú vstupenku zvlášť. Ak vstupenka, ktorá Vám od Viagogo prišla, nenesie Vaše meno, nie je platná. Ak ste si na Viagogo zakúpili dve vstupenky a obe nesú Vaše meno, platná je iba jedna z nich. Na druhej vstupenke musí byť uvedené meno človeka, ktorý s Vami na koncert pôjde.
Ako zmením meno na vstupenke kúpenej cez Viagogo?
Kontaktujte Viagogo s požiadavkou na zmenu mena na vstupenke. Túto požiadavku musia akceptovať, ak je v ich záujme, aby ste sa na koncert dostali. Človek, ktorý dané vstupenky zakúpil u nás (a predal cez Viagogo Vám), musí kontaktovať náš support na support@listocheck.sk alebo support@listocheck.cz, aby sme mu mená na vstupenkách zmenili. Alebo sa musí prihlásiť do svojho účtu Lístocheck a zmeniť mená na vstupenkách priamo v našom systéme.
Nemôžete zmeniť mená na takýchto vstupenkách vy?
Nemôžeme. Požiadavke na zmenu mena na vstupenke môžeme vyhovieť iba tomu človeku, ktorý u nás vstupenky zakúpil. Práve meno držiteľa vstupenky je spôsob akým sa snažíme bojovať proti sekundárnemu predaju našich vstupeniek, na ktorý doplácajú iba obyčajní ľudia, ktorí sa nechajú zlákať reklamou Viagogo a zaplatia za vstupenky podstatne viac, než u oficiálneho predajcu - u nás.
Je Viagogo podvodná stránka?
Ak ste si cez Viagogo zakúpili platnú vstupenku, tak nie, hoci ste sa nechali zlákať na drahšie vstupenky a môžete sa cítiť podvedení. Ako sme však spomenuli vyššie, aby bola vstupenka v sieti Lístocheck platná, musí niest skutočné meno držiteľa vstupenky, čo predaj na Viagogo neošetruje a vedome posiela svojim zákazníkom neplatné vstupenky s vymyslenými menami. Predávajú tým pádom neplatné vstupenky za vyššie než oficiálne ceny, ku ktorým si následne pridávajú rôzne absurdné poplatky, čo už môžeme chápať ako podvodný predaj.
Kúpil som si vstupenky na Viagogo, sú na nich uvedené cudzie mená, na moje otázky nereagujú. Čo mám robiť?
V prvom rade už nikdy nenakupujte cez Viagogo nielen naše, ale žiadne vstupenky, pretože si neviete vopred overiť ich pôvod ani platnosť. Dožadujte sa svojich zákazníckych práv všade tam, kde je to možné. V Českej republike už niektoré banky zakázali platbu svojimi kartami na webe Viagogo. Viagogo dostalo tiež niekoľko pokút od Českej obchodnej inšpekcie. V Anglicku už podnikli právne kroky, aby obmedzili výšku poplatkov, ktoré Viagogo môže svojim zákazníkom účtovať. Viagogo však bude prosperovať naďalej, pokiaľ sa stále nájde dostatok ľudí, ktorí sa nechajú zlákať na ich podvodné reklamy. Varujte pred Viagogo svojich známych a pomôžte šíriť povedomie o stránke, ktorá vedome zavádza a nachytáva menej skúsených návštevníkov kultúrnych podujatí.